Firat födelsedag

I dag har släkten varit här och jag fick en fin bukett med liljor, nejlikor mm i en fin vas. Vi var inne på kyrkogården och tände ljus och satte dit påskliljor. K-E skulle ha fyllt 86 år i dag. Åt kalops och hemgjord hallonglass och sedan satt vi vid brasan och drack kaffe och åt tårta (fast det var en stund emellan förstårs)- De åkte strax före kl20.00. Nu har jag firat färdigt. I går var AM här och jag fick ett fint fat som Gunnar gjort i ene-trä. 8 st. ringde och jag fick flera kort med bl.a. 9 st. tia-lotter som jag vann 40 kr. på. De var från Anna-Lisa och Pelle och jag köpte en gul begonia för  vinsten.

Kommentarer
Postat av: Anders

treligt med släkten, kommer upp i slutet av april så att vi kan elda ris i stensborg

2010-03-27 @ 21:16:41
Postat av: Inger

Varit i Åkerö- vi kom inte fram med bilen- ej plogat. 30-40 cm snö på tomten. Mätte ut för braskaminen. Kunde ej skotta hela tomten för att komma åt vattnet. Jag blev jätteledsen men insåg till slut att det inte fungerar att fira påsk där. Fikade hemma hos Anna och Åke i Norrtälje. Påskbuffé hos dem på påskafton i stället. Åkte sedan till Stockholm och åt på en indisk restaurang. Fantastiskt gott. Hämtade upp tre överlyckliga tjejer vid Globen. De hade fått kramar av alla grabbarna i bandet Hoffmaestro. Nu regnar det här i Uppsala.

2010-03-28 @ 00:40:32
URL: http://gnikus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0